Obchodní podmínky

Všeobecná ustanovení

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě VášBytovýTextil.cz. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (provozovatel, dodavatel) a kupujícího (zákazník, spotřebitel). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí obchodními podmínkami upravenými občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, - vše ve znění novel. Podáním závazné objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, jakož i reklamačním řádem a že s nimi souhlasí. Kupující je zároveň dostatečně informován před vlastním odesláním objednávky o možnosti seznámit se s obchodními podmínkami a reklamačním řádem.

Vymezení pojmů

Kupující je fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby.

Prodávajícím je Bytový textil Škodák, Stanislav Škodák, IČ: 65745884, DIČ: CZ7707265720, adresa: Tasov 86, 69663 Hroznová Lhota, Česká republika.

Uzavření kupní smlouvy – objednávka kupujícího - je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.

Dodací podmínky

Zásilky z VášBytovýTextil.cz dodáváme pouze v rámci České republiky. Jste-li ze Slovenska, informujte se na možnosti dodání zboží e-mailem info@vasbytovytextil.cz nebo telefonicky na telefonu +420 777 TEXTIL,     (+420 777 839845).

Většina nabízeného  zboží je ihned k dispozici. Pokud stihnete objednat každý den do 12:00 hod. obdržíte zboží do 2. pracovního dne (nad 12:00 hod. do 2 prac. dní). Uvedená doba dodání je informativní. Vychází z předpokládaných dodacích lhůt přepravních firem.

V případě bezhotovostní úhrady za zboží expedujeme zásilku po připsání částky na náš bankovní účet.

Z důvodů velkého zájmu o zboží může dojít ke zpoždění dodání. V takovém případě má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit v případě, je-li dodání zboží opožděno o více než 7 dnů od potvrzeného dodacího termínu (obdržení platby od zákazníka na bankovní účet uvedený na e-mailovém potvrzení objednávky). O zpoždění dodávky nebo  vyprodání zboží budete informováni. V případě vyprodání zboží si prodávající vyhrazuje právo od smlouvy odstoupit. Děkujeme za pochopení.

V případě, že nebudeme schopni vybavit Vaši objednávku  a to zcela, nebo z části, budeme Vás kontaktovat e-mailem či telefonicky. Pokud Vás nelze kontaktovat, vyhrazujeme si právo objednávku zrušit. 

UPOZORNÉNÍ:

Při objednání  záclon, se jedná o zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího a tedy jeho další prodejnost je tímto omezena. Z tohoto důvodu platí pro záclony nutnost platby předem a zároveň platí dodací termín do 7 dnů ode dne obdržení platby od zákazníka na bankovní účet uvedený na e-mailovém potvrzení objednávky.

Expediční náklady

K ceně zboží účtujeme expediční poplatek:
V případě zaslání zboží přepravní společností PPL na dobírku je expediční poplatek 120,- Kčpři platbě předem převodem na účet jsou účtovány zasílací náklady ve výši 60,- Kč.
V případě zaslání zboží Českou poštou na dobírku je expediční poplatek 150,- Kč , při platbě předem převodem na účet  jsou účtovány zasílací náklady ve výši 90,- Kč.  
Uvedené expediční náklady již zahrnuji DPH 21 %. Při osobním odběru na některé z našich prodejen, nejsou účtovány žádné expediční poplatky. Zásilky, které nám jsou vráceny jako nevyzvednuté, zasíláme znovu pouze na Vaše vyžádání. 

Ceny a platnost nabídky

Veškeré ceny uváděné v e-shopu již zahrnují DPH 21 % (koncové ceny) a platí do odvolání nebo vyprodání zásob (včetně cen akčních). 

Pokud máte zboží objednané, zaplatíte cenu, za kterou jste ho objednali.

Množstevní slevy

Při nákupu nad 10.000,- Kč je možno dohodnout individuální cenu na objednané zboží.

Záruka a reklamace

Na prodávané zboží je dle Občanského zákoníku minimálně 24 měsíců od převzetí zboží.

Postup při reklamaci zboží řeší reklamační řád.

Výměna zboží

Pokud jste obdržel(a) v důsledku nesprávného výběru výrobek, který Vám nevyhovuje svou velikostí, zašleme Vám výrobek nový. Účtováno Vám bude pouze poštovné a balné. Výměna zboží je možná v termínu do 14dnů od doručení objednaného zboží.

UPOZORNÉNÍ:

Toto ustanovení neplatí pro záclony. U tohoto typu výrobku se jedná o zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího a tedy jeho další prodejnost je tímto omezena.

Odstoupení od smlouvy uzavřené za použití prostředků dálkové komunikace

Kupující může do 14 dnů v souladu s § 1829 občanského zákoníku bez udání důvodu od smlouvy odstoupit a zboží vrátit. Příslušnou částku zašleme na Váš účet do 10 pracovních dnů od data přijetí vráceného zboží.  Dodavatel si vyhrazuje právo na event.. náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží (nad rámec expedičních poplatků zaplacených zákazníkem). V případě, že žádáte o výměnu zboží nebo vrácení peněz, zašlete nám výrobek zpět nepoškozený a nejlépe v původním obalu spolu s paragonem nebo fakturou prokazujícím zakoupení zboží v našem obchodě (nebo jeho kopií).

Při zasílání zpět volte vhodný obal, aby nedošlo k poškození zboží při přepravě. Vrácené zboží zároveň doporučujeme pojistit.

Takto zasílané zboží neposílejte „dobírkou“.

Kupující odpovídá za škodu způsobenou při přepravě v důsledku volby nevhodného obalu, prodávající vrátí v takovém případě spotřebiteli kupní cenu poníženou o náhradu škody.

UPOZORNÉNÍ:

Výše uvedená ustanovení pro odstoupení od smlouvy neplatí u záclon - zde platí, že kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu…

Takto upravené záclony není možné vyměnit, nebo vrátit bez udání důvodu.

Reklamační  řád

Všeobecná ustanovení

Tento reklamační řád v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále také jen „občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, upravuje způsob a základní podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze záruky spotřebitelem. Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad zboží, které je v záruční době nebo se jedná o rozpor s kupní smlouvou.

Záruka

Na všechny výrobky je poskytována záruční doba v délce 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím. Jestliže se objeví vada výrobku v záruční době, zašlete výrobek spolu s dodacím listem nebo jiným dokumentem prokazujícím zakoupení zboží v našem obchodě (nebo jeho kopií) a uveďte popis vady a Vámi požadovaný způsob řešení reklamace. V jiném případě bude reklamace řešena v souladu se zákonem.

Vaše reklamace bude vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. O vyřízení reklamace Vás budeme e-mailem či telefonicky informovat. Záruka se nevztahuje na zboží, u kterého vypršela dnem uplatnění reklamace záruční doba. Dále na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním (např. změna materiálu úměrná délce užívání) a na závady způsobené nesprávnou údržbou  při  používání výrobku. Všechny zasílané výrobky procházejí pečlivou kontrolou.

Na žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající v něm určí podmínky a rozsah prodloužené záruky.

Práva plynoucí ze zákonné záruky

Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží získává kupující záruku novou v délce 24 měsíců.

Podle charakteru vady má spotřebitel při uplatnění záruky následující práva:

  • jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy
  • jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
  • jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
  • jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy

Rozpor s kupní smlouvou

Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.

V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez  zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

Pokud jste obdržel(a) od našeho zásilkového obchodu jiný výrobek, než jste si objednal(a) (neúmyslná záměna při balení výrobků), nebo jste obdržel(a) výrobek vadný, zašlete nám jej zpět, nejlépe v původním obalu spolu s dodacím listem (nebo jeho kopií) a uveďte popis vad. My Vám bezplatně zašleme výrobek správný (resp. bezvadný).

Při zasílání zpět volte vhodný obal, aby nedošlo k poškození zboží při přepravě. Zákazník doručí reklamované zboží na vlastní riziko, na adresu prodejce.

Ochrana osobních údajů

Veškeré nakládání s osobními údaji zákazníků se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů a ostatními právními předpisy platnými na území ČR. Zákazník svým svobodným rozhodnutím (stiskem tlačítka Dokončit registraci dává najevo, že si je vědom všech výše uvedených skutečností a souhlasí s dalším zpracováním svých osobních údajů pro účely obchodní činnosti provozovatele těchto stránek. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, máte právo na přístup k údajům a náleží Vám ochrana práv v rozsahu stanoveném zákonem. Tento souhlas můžete kdykoli písemně odvolat.

Provozovatel těchto stránek (který je zároveň provozovatelem elektronického obchodu) je správcem a současně zpracovatelem osobních údajů ve smyslu výše uvedeného zákona. Tyto stránky obsahují platné identifikační údaje provozovatele elektronického obchodu a aktualizovaný seznam  kontaktů pro styk se zákazníky.

Kupující poskytnutím uvedených osobních údajů a odkliknutím potvrzující ikony dobrovolně souhlasí s tím, aby údaje poskytnuté v rozsahu, které v konkrétním případě vyplnil či které byly o něm získány na základě uzavřené kupní Smlouvy či v rámci prohlížení internetových stránek provozovatele, byly zpracovány Provozovatelem a Prodávajícím, jejíž údaje jsou uvedeny v Preambuli těchto podmínek, jakožto správcem za účelem nabízení služeb a produktů správce, zasílání informací o činnosti správce, a to i elektronickými prostředky (zejména e-mail, SMS zprávy, telemarketing) dle zákona č. 480/2004 Sb., na dobu do odvolání tohoto souhlasu (např. zasláním libovolné zprávy na email: info@vasbytovytextil.cz). Zpracováním výše uvedených osobních údajů může správce pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.

Správce tímto informuje subjekt údajů a poskytuje mu výslovné poučení o právech vyplývajících ze zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, tj. zejména o tom, že poskytnutí osobních údajů správci je dobrovolné, že subjekt údajů má právo k jejich přístupu, má právo výše uvedený souhlas kdykoliv písemně odvolat na adrese správce a dále má právo v případě porušení svých práv obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a požadovat odpovídající nápravu, kterou je např. zdržení se takového jednání správcem, odstranění vzniklého stavu, poskytnutí omluvy, provedení opravy či doplnění, zablokování, likvidace osobních údajů, zaplacení peněžité náhrady, jakož i využití dalších práv vyplývajících z § 11 a 21 tohoto zákona. Pokud si Kupující přeje opravit osobní údaje, které o něm Provozovatel nebo Prodávající zpracovává, může jej o to požádat na emailové adrese info@vasbytovytextil.cz nebo na výše uvedené poštovní adrese Provozovatele nebo Prodávajícího.